Wiecie ile razy dostaję pytanie co ja tam opowiadam o tych mediach społecznościowych na szkoleniach w agencji ślubnej Spinki?
Zwykle pytania te zadają osoby, które działają na Facebooku czy Instagramie bez większego zastanowienia się, co czynią. Dodają zdjęcia, komentują i żyją w świecie mediów społecznościowych nieświadome czym są algorytmy i dlaczego są one tak ważne.
I o ile są to osoby prywatne, to nie dziwię się im, że nie są im potrzebne szkolenia z tego jak obsługiwać kanały w sieci. Ale co z osobami, które mają firmowe konta i wrzucają tam co popadnie, byle by tylko jakieś zdjęcia raz na jakiś czas dodać? Dla nich mam niewesołe informacje – szkoda czasu na bezsensowne wrzucanie zdjęć i wpisywanie hasztagów w cały świat. Jeśli planujesz prowadzenie firmowych kont na Facebooku czy Instagramie rób to dobrze, albo wcale. Jednak jeśli nie będziesz robić tego wcale, możesz być uznany za kogoś, kogo w sieci nie ma. Serio.
Szkolenia z mediów społecznościowych
Szkolenia, które prowadzę u Spinek uświadamiają mi jak wiele osób nie zna, nie docenia lub lekceważy siłę mediów społecznościowych. Nie mam tu na myśli osób, które bezpośrednio szkolę. Przygotowując szkolenia staram się dawać uczestnikom najnowszą wiedzę popartą przykładami z branży ślubnej. Czy wiecie jak rzadko mam możliwość pokazania przykładów dobrych działań wśród agencji ślubnych?
Nadal uważam, że branża ślubna jest jedną z bardziej kreatywnych branż, która ma ogromny potencjał w działaniach w mediach społecznościowych. Niestety, nie wykorzystuje się tego potencjału Facebooka czy Instagrama, dlatego postawiłam sobie za cel zmienić to.
Na szkoleniu u Spinek, w Akademii Pani Spinki, mówię o tym co można zrobić na Instagramie czy Facebooku, by pokazać siebie, swoją ofertę, ale bez nachalnej reklamy.
Jestem człowiekiem od słowa i to słowo właśnie chcę wykorzystywać. Pokazuję jak pisać, co pisać i o czym. Podaję sztuczki, które sama wykorzystuję. I przede wszystkim chcę przekazać, że nie liczy się 10 000 followersów na koncie. Liczy się społeczność zaangażowana, z którą będzie się współtworzyć konto. Tylko tak zaangażowani fani są dzisiaj coś warci. Ale nie dowiesz się tego, jeśli nie będziesz się szkolić.
Gdzie się szkolić z mediów społecznościowych?
Dla mnie nadal źródłem wiedzy o mediach społecznościowych są osoby, które działają na nich w sposób dla mnie ciekawy. Mam kilka nazwisk, których konta obserwuje i czerpię od nich wiedzę. Często już samo np. obserwowanie konta na Instagramie potrafi natchnąć mnie do znalezienia swojego sposobu na prowadzenie konta.
Kogo szczerze polecam obserwować?
- Joanna Banaszewska i jej Instacademy – specjaliści od Instagrama (moi faworyci). Polecam podręczniki Aśki, o których napisałam więcej tutaj – Książka o Instagramie – czy jest potrzebna?
- Joanna Ceplin, specjalistka od Facebooka,
- Magdalena Bek – potrafi w sposób lekki mówić o mediach społecznościowych,
- Eliza Wydrych Fashionelka – potrafi mówić o zawiłościach hashtagów i nie tylko,
- Ola Wild Rocks – Ola daje darmowe korki z Insta,
- Adrianna Zielińska Alabasterfox – Adrianna pokazuje moc Instagrama.
Polecam także szukać szkoleń z mediów społecznościowych, bo od tego zaczynałam. Jeździłam po Polsce na różnego typu szkolenia i wiem, że to dało mi ogromne podstawy do działania. Zresztą, cały czas się szkolę, szukam nowości i nowinek w świecie mediów społecznościowych. Gdzie?
- Nowy Marketing
- Interaktywnie
- Polskie Badanie Internetu
- Blog CSGroup
- Coraz Lepsza Firma blog
- Social Tigers
Nic jednak nie zastąpi praktyki. Wszystko trzeba przepracować na własnych kontach i sprawdzić co u Ciebie działa, a co nie. W tym celu polecam sprawdzać statystyki, które w mediach społecznościowych są bardzo dobrze rozbudowane i intuicyjne. I mówi Wam to osoba, która niezbyt lubi się z liczbami, a jednak statystyki uwielbiam właśnie za to, że dzięki nim widzę swoje błędy i wiem jak mogę je naprawić.
Na koniec kilka artykułów o mediach społecznościowych
Uwielbiam się dzielić wiedzą na temat mediów społecznościowych. Nie zawsze mam czas przekazać je tutaj, na blogu, ale tylko dlatego, że swego czasu pisałam sporo na ich temat dla branży ślubnej. Kilka tematów może Wam się przydać:
- 3 posty na Facebooku, które przyciągną uwagę
- Przydatne aplikacje na Instagram
- Instastory – jak wykorzystać do promocji firmy?
- Hashtagi – jak ich skutecznie używać na Instagramie
- Co nowego w sieci? (listopad 2019)
Poniżej przesyłam kilka zdjęć autorstwa Karola Wawrzykowskiego z Wawrzykowski Team ze szkoleń w Akademii Pani Spinki. Cieszę się, bo mogę co miesiąc spotykać się z uczestnikami spinkowych szkoleń, przez co jeszcze bardziej motywuję mnie to do szukania nowinek o mediach społecznościowych. Ciekawa jestem czy są tutaj także osoby, które tak jak ja lubią Instagram i Facebook (niestety coraz już mniej, ale o tym kiedy indziej).

Na szkoleniu pokazuję książki, które warto przeczytać

Na zdjęciu z Kariną Ciosk, właścicielką agencji Spinki
Pozdrawiam serdecznie,
Maria z Projekt Słowo